توضیحات
مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه
تعاریف مدیریت کیفیت جامع
مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه
مدیریت کیفیت جامع به طور کلی، راه مدیریت بهبود اثربخشی، انعطاف و رقابت در مؤسسات تولیدی و خدماتی است که تمام واحدها، فعالیتها و افراد سازمان را در کلیّۀ سطوح در بر میگیرد (اوکلند،۱۹۹۱).
مدیریت کیفیت جامع یک روش سیستماتیک تاییدشده برای برنامه ریزی و مدیریت فعالیت هاست که در هر نوع سازمان کاربرد دارد.( مونر و فائر ۱۹۹۲)
۱٫ یک اصل، یک رشته مفاهیم و مجموعه روش هایی که برای انجام بهبود مستمر سازمان ها است.
۲٫ سیستم فرایند بهبود پیگیر برای بهبود کیفیت در هر کاری است که انجام میدهیم. مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه
۳٫ هم به مشتریان داخلی و هم به مشتریان خارجی مرتبط است.( حاجی شریف ۱۹۹۵)
اصول مدیریت کیفیت جامع
برای مدیریت کیفیت جامع اصول مختلفی ارائه شده است که سازمانها با توجه به شرایط و محیط خود آنها را انتخاب و اجراء میکنند.
اصول چهاردهگانه دمینگ که در ارائه قبل بطور کامل ذکر شد.
ساراف (۱۹۸۹) ۸ اصل مهم را برای اجرای موفق مدیریت کیفیت جامع بیان کرد، این ۸ اصل عبارتاند از:
۱٫ رهبری مدیریت ارشد،
۲٫ نقش واحد کیفیت،
۳٫ آموزش،
۴٫ طراحی محصول،
۵٫ مدیریت کیفیت تأمینکننده،
۶٫ مدیریت فرایند،
۷٫ گزارش دادههای کیفیت،
۸٫ روابط کارکنان.
۷ اصل مدیریت کیفیت جامع
فلین(۱۹۹۴) ۷ اصل را برای مدیریت کیفیت جامع عنوان کرده است که عبارتند از:
۱٫ حمایت مدیریت ارشد،
۲٫ مدیریت کارکنان،
۳٫ اطلاعات کیفیت،
۴٫ مشارکت تأمینکننده،
۵٫ طراحی محصول،
۶٫ مدیریت فرایند،
۷٫ مشارکت مشتری.
زیتز (۱۹۹۷) ۶ عامل حیاتی را برای مدیریت کیفیت جامع بیان کرده است:
۱٫ حمایت مدیریت،
۲٫ استفاده از دادهها و اطلاعات،
۳٫ روابط تأمینکننده،
۴٫ بهسازی کارکنان،
۵٫ تأکید بر مشتری،
۶٫ نظارت.
عناصر مدیریت کیفیت جامع
۱٫دست یافتن به خواسته های مشتری: شامل تمام فعالیت هایی است که برای راضی نگاه داشتن مشتری لازم است.
۲٫ برنامهریزی: بهترین راه نشان دادن و اجرای تعهد مدیریت به مشتریان، کارکنان و بهبود کیفیت برنامه ریزی برای آینده است.
۳٫ مدیریت بر اصلاحات و حل مشکلات: اجرا شدن این عنصر، به حرکت به سوی ذهنیت ایجاد خدمات و تولیدات بی عیب کمک می کند.
مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.