توضیحات
شیپ فایل آبراهه ها و حوضه های وزارت نیرو
آبراهه
شیپ فایل آبراهه ها و حوضه های وزارت نیرو
انواع کانالهای مصنوعی
برخی از کانالها، بخشی از یک راه آبی موجود هستند. این مسئله زمانی رخ میدهد که یک رودخانه کانال بندی شده باشد:
این کار با استفاده از ماشین آلات وسعت دهنده و عمیق کننده صورت میپذیرد.
طول کانالهای مصنوعی معمولاً بیش از کانالهای طبیعی است. در کانالهای کوچک
قایقهای باریک و باربرهای کوچک توانایی حرکت دارند؛
با این حال کانالهای عظیمی نیز برای عبور کشتیهای بزرگ و ورود آن ها به اقیانوسها ایجاد شدهاست.
کانالهای باستانی
قدیمیترین کانالهای شناخته شده، قناتها و کانالهای آبیاری هستند که ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در میانرودان ساخته شدهاند.
تمدن دره سند، واقع در پاکستان کنونی و شمال هندوستان نیز ۲۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به سیستمهای آبیاری
نسبتاً پیشرفته و مخازن ذخیرهسازی دست یافته بود.
در چین باستان نیز حد فاصل سالهای ۴۸۱ تا ۲۲۱ پیش از میلاد کانالهای بزرگی برا حمل و نقل آبی ایجاد شده بود.
یکی از طولانیترین این کانالها، کانال هونگ گو (Hong Gou) به معنی «کانال غازهای وحشی»
بود که ایالتهای «سونگ»، «ژانگ»، «چن»، «کایی»، «کایو» و «وی» را به یکدیگر متصل میکرد.
در حال حاضر نیز کانال بزرگ چین همچنان طولانیترین کانال جهان به حساب میآید.
این کانال ۱، ۷۹۴ کیلومتر (۱، ۱۱۵ مایل) طول دارد و برای حمل امپراتور یانگ گوانگ (yang goung) بین پکن و هانگ ژوا (hangzhou) ساخته شده بود.
کانالها در قرون وسطی
در سدههای میانه، ترابری آبی ارزان تر و سریع تر از ترابری از راه خشکی بود چرا که از یک سو جادهها ناهموار بوده و در وضعیت بدی قرارداشتند
و از سوی دیگر امکان حمل کالاهای بیشتری با کشتی وجود داشت. شیپ فایل آبراهه ها و حوضه های وزارت نیرو
اولین کانال مصنوعی در اروپای قرون وسطی در نزدیکی شهر میلان ساخته شد.
مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.